2008-08-04

Murdoch University och Student Village

Har varit och utforskat skolan och dess omgivning. Skolan är jätte fin, den har växt mycket dem sista åren så en hel del är nybyggt. Det gör att skolan känns fräsh och modern! I mitten av alla byggnader ligger "Bush Court", vilklet är en stor gräsmata där man sitter och relaxar mellan föreläsningarna.








Huset som jag bor i ligger på Campus, Student Village, som består av ett hundratal likadana hus. Lägenheten är helt ok, standarden här är väl inte som i Sverige men man vänjer sig. Har, som jag redan berättat, varit på Ikea och köpt lite saker till rummet som gör det mer hemtrevligt. Men det bästa är våran stora balkong, där vi har sol hela dagen. I like!






Omgivningarna har jag inte sett jätte mycket av än, men vi tog en promenad i skogen bakom Student Village häromdagen. Där var det jätte fint och mvcket djur som, kaniner, papegojor och en hel del andra fåglar. Även får och hästar som dock tillhör vetrinärutbildningen här på Murdoch. Det ligger även två sjöar bakom Village, varav vi har hittat den ena.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad sköj att du bloggar!
Ska bli spännande att fortsätta läsningen framöver!

Kul att se IKEA bilderna=)

Kramkram o ha dä bäst!

Anonym sa...

Papegojor va, det är väl vardagsmat i alla svenska skogar också?! Haha. Däremot såg jag en man på stan här i Sundsvall igår som hade en papegoja på axeln. Det du! :) Ikväll ska jag grilla med gymnasiekompisarna och imorgon åker jag och Sandra till stora huvudstaden. På lördag ska vi se Winnerbäck, wihi! Hoppas du har det bra, det verkar i alla fall så... :) Kram! /Hanna S