2008-08-28

I made it!

Hi!

Stolt och därmed mycket rak i ryggen kan jag berätta att jag nu har skrivit min första essä på engelska. Det var en inlämning i en av mina PR kurser och handlar om förhållandet mellan media och PR och främst det förhållande som uppstår då infotainment används som en PR kanal. Nästa essä ska vara inne om två veckor så det är bara att kämpa på. Att skriva på engelska var svårt i början men det gick förvånnansvärt bra. Vi som är utbytesstudenter här har en väldigt bra hjälp med språket här på skolan, vilket utnyttjades. Innan man lämnar in en text så kan man få träffa en från Student Learning som läser igenom texten och rättar till grammatik och andra språkliga knepigheter.


I går kväll var vi i Fremantle och åt middag på en mysig restaurang...och vi satt ute. Det var i och för sig värmelampor men det känns verkligen på kvällarna att det börjar bli varmare nu. Det går åt rätt håll så att säga. I Freo, som vi kallar det, finns det ett bryggeri som även har restaurang och bar. Hit begav det sig efter middagen och drack öl/cider mitt i bryygeriet och dess rör. Det är ett jätte häftigt ställe... bilder kommer!
Imorgon tidigt i ottan beger jag mig och 37 andra utbytesstudenter oss iväg på en 10 dagars lång resa norrut längs med kusten, in i outbacken och ner igen genom outbacken. Det ska bli jätte kul och framförallt skönt att komma från skolan lite under lovet. Så nu kommer jag inte att skriv på ett tag. Men räkna med att nästa inlägg kommer att bestå av mycket härliga bilder och fantastiska berättelser från down under.



Bilden är från häromdagen då vi jag och några vänner tog en fika på ett av skolans caféer!
Ta hand om er!
Natti natti!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej goding! Så kul att höra att det går bra för dig, måste kännas skönt att ha första uppgiften avklarad med gott resultat inför kommande utmaningar. Detta kommer gå galant för dig, det tvivlar jag inte en sekund på! =)

Här hemma går årstiderna åt andra hållet och mornarna blir kyligare och löven på träden har börjat gulna lite smått. Så du får njuta lite extra av vårkänslorna åt mig och alla andra här hemma som förbereder sig för höstrusket. Ha det toppen sötis! Kraaaam