2008-08-10

Sommar mitt i vintern

Japp det är sant...vi har varit på staranden! Man kan ju inte tro att det är vinter här nu när det är 20 grader på dagarna, såååå skönt! Så vi tog helt enkelt våra strandväskor och begav oss till en av Perths finaste stränder, Cottesloe Beach. Och det var verkligen en fin strand men det bästa är att den bara ligger 40 minuters buss- och tågresa från campus. Några av oss (inte jag) hyrde surfingbräda och övade inför den kommande sommaren. Anledningen till att jag inte surfade var att vattnet fortfarande är ganska kallt, kankse 16 grader. Och det är jag glad över när jag såg en kompis (som hade surfat) stog och skakade som ett asplöv.













Kvällen avrundades med en "familjemiddag" bestående av amerikansk Tacos, vilket innebär kyckling istället för köttfärs. Till desserten bestående av cheescake såg vi HELA invigningen av OS, vilket var 3,5 timmar. Då Sverige kom in så sent så fick amerikanarna sitta tålmoddigt i soffan med varsin svensk flagga i handen och vänta.

Ta det lugnt i regnet upp i norr!

1 kommentar:

Lise sa...

Åhh lycko dig gumman, vill och sitta på stranden och spana på surfare ;)
Här regnar det och är allmänt grått och trist!!
Njut!
Puss puss