2008-08-14

To go to uni. in Australia

Tänkte skriva lite om hur jag har det i skolan. Kvaliten på kurserna här är jätte bra, det går inte att jämföra med i Sverige. Men dem har ett annat system här. I det kurser jag läser så har jag en föreläsning i veckan i varje kurs och en "tutorial" i veckan i varje kurs. En tutorial är som ett seminarium i mindre grupper där man förväntas vara aktiv. På föreläsningarna som bara är en timme finns det inget utrymme för frågor. Men det är mycket tufft! I alla fall nu i början, kanske kommer det att bli lättare allt eftersom då jag vänjer mig vid språket lite mer. Det är en hel del att göra med exempelvis essär som ska skrivas på sju sidor på "utmärkt akadmeisk engelska". Jo men hej...jag är glad om jag klara av att skriva den på engelska, haha!

Så till lite administrativt, om det är så att någon vill komma i kontakt med mig så kommer här min adress och telefonnummer.
Adress: Sanna Pettersson, 21 Student Village, Murdoch University, PO box 1055, Canning Vale DC WA 6970, Australia
Hemtelefon: 9360 2021 (och något riktnummer som ni har från Sverige)
Mobil: 0402778494 (och något riktnummer som ni har från Sverige)


KRAM SANNA

Inga kommentarer: