2008-07-31

Hej, that is how we say 'hello' in Swedish...

...detta var det första som mötte oss när vi igår gick in genom entren på det nybyggda Ikea i Perth igår.








Jag åkte till ikea med två andra svenska tjejer som jag mött här. Har totalt träffat fyra svenskar, alla från Linköpings Universitet och mycket trevliga. Jag köpte lite saker till mitt rum för att får det lite mer hemtrevligt och lite kökssaker. Det behövs verkligen för det är not that nice here!

När vi väl var på Ikea så var vi traditionsenligt tvugna att äta lite köttbullar också.
Blev även en lite bit av den svenska princesstårtan och lite kaffe på det. Och för att knyta ihop påsen så köpte jag lite svensk Marabou choklad som dock redan är slut.

Take care!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Heeej gumman! Gud vad kul att du startat denna blogg så att vi kan följa med i dina upptåg och äventyr! Du verkar ha fått en positiv start på din vistelse, skönt att höra, hoppas det fortsätter så och ännu bättre! Fortsätt uppdatera mig med bilder och bloggande, jag kommer att följa dig med stort intresse! Ha det nu så bra det bara går! Kramar i mängder!

Lina Elisabet Rahm sa...

Hej vännen! Smög in på din facebook-sida och såg att du numera har en blogg som jag slaviskt kommer att följa. Ska bli jättekul att följa alla dina australiensiska steg!!! Hoppas resan gick bra och att dygnet gick snabbt =) Kram

Anonym sa...

Hej gumman! Saknar dig här hemma i Karlstad, men du verkar ha det roligt. Har kollat din blogg varje dag och nu äntligen är det lite action! Ser fram emot nästa inlägg. Kram

Lise sa...

Hej vännen!
Vad jag har väntat på detta ögonblick :)
Du ser ut att ha komma i fin form Down Under.. hoppas att du mår bra och trivs!!
Saknar dig massor här hemma!!
Puss och kram!

Anonym sa...

Hej Snygging!

Det var då på tiden att du kom igång med din blogg :)
Du verkar ha kommit in fint i livet down under trots sen ankomst.
Nu ger jag mig ut på årets äventyr och räknar med att när jag kommer hem ligger det ett brev i brevlådan :)
Fortsätt lev livet och ha det bäst!
Puss och kram
Stina