2008-07-30

Fyra amerikaner och en singaporian

Nu har jag kommit fram till Perth, äntligen! Allt är bra här, jag bor med fyra amerikaner, två killar och två tjejer, och en kille från Singapore. De är alla jätte trevliga så det känns toppen. Vi har redan, efter önskan av amerikanerna, börjat med rutinen "dagens svenska ord". Så varje dag lär jag dem ett svenskt ord. Dem har haft lite problem med att uttala R och CH ljud men det kommer väl, precis som min engelska. Den blir bättre och bättre för var dag, det värsta är att jag kommer att börja prata med amerikansk dialekt.

Kram på er alla!

1 kommentar:

Anonym sa...

Sanna, I didn't see anything about how incredibly sexy and well-versed in Swedish all of your flatmates were. Maybe you should revise your post, cause that is very important information for your audience.