2008-09-21

Crayfishparty!!!

Hello mates! (Mates är ett australiensiskt slang för vän.)

Igår var det kräftskive dax här nere i Australien! Det började med att jag för några veckor sedan förklarade olika svenska traditioner för amerikanarna jag bor med. Dem tyckte att kräftskiva det lät ju roligt så det var bara för mig att fixa en. Så tillsammans med fyra andra svenskar har jag planerat och nu även genomfört detta event.





För att få detta att bli riktigt svenska begav vi oss i till IKEA i Perth och inhandlade kräftorna och diverse tillbehör. Snappsvisorna hitade vi även dem på IKEA, översatta och klara. Ett bra ställe det där IKEA. Eller vad säger du Annika? :) Hattarna hittade vi några på IKEA och några hade min kära mor skickat ner, tack för det mamma! Självklart hade vi även en kräftmåne som Malenas mamma skickat. Ni förstår att denna fest var välplanerad...



Festen blev mycket lyckad måste ja säga! Alla var glada även om inte alla tyckte att kräftor var det godaste dem ätit, haha! Martin fick hålla en lektion i hur man skalade dem på engelska, det skulle man ha spelat in! Det var mycket nödvändigt då det visade sig vara den svåraste biten. Luke här på bilden är en av mina "flatmates". Amerikan som han är så nöjde han sig inte med en kräfthatt utan skulle ha två.


Det var allt för denna gång!


CU






Visst är jag och Karin söta i våra kräfthattar?

2 kommentarer:

Annika sa...

Så fin i hatten Sanna. ja det är ju tur att det finns IKEA, hur skulle du annars klara dig?! Knäppis!

Gizmo sa...

Once you go IKEA - you never go back =)