2008-10-11

En helt vanlig dag...eller?

Jag vet inte om det finns en helt vanlig dag här i Perth men detta blogginlägg är ämnat till att beskriva en i alla fall nästan helt vanlig dag...

När klockan ringer på morgonen så är det precis om i Sverige, bara att gå upp pigg och glad. När jag inte är förskyld, vilket jag har varit en hel del här nere tyvärr, eller har stukat foten brukar jag börja dagen med en springtur runt en sjö som ligger en bit från universitetet. Ibland blir denna springtur istället en power walk i goda vänners lag. Sedan är det dusch och havregrynsgröt till frukost, mums!





Böckerna väntar och det är dags att plugga eller vissa dagar gå till skolan på föreläsning, seminarium eller workshop. Jag går i skolan 8 timmar i veckan så det blir en hel del pluggande hemma eller i grupparbeten. Är det fint väder sitter jag ibland i Bush court i skolan och pluggar. Det är som en liten oas där många sitter och pluggar och umgås. Därmed träffar jag alltid någon bekant att prata bort tiden med så om jag ska vara ärlig så brukar det inte bli så mycket pluggat i Bush court. Men det låter ju bra! Bättre för studierna är det att plugga i bibliotket som är mycket frächt med billigt kaffe.









Framåt eftermiddagen läggs böckerna på hyllan och familjelivet i "flat 21" börjar. Då alla är hungriga brukar det vara full fart i köket när alla ska laga mat på samma gång. Det är mysigt men ibland saknar jag att ha ett eget kök där det är rent och fint :) Vissa dagar går jag till skolans gym och tränar Bodypump på eftermiddagarna. Gymmet är helt ok men det är ju inte SATS precis, haha!




Kvällarna brukar spenderas i vårat vardagsrum framför TV:n med en film eller spelandes kort. Har en mani i denna lägenhet av kortspelet 500 så vi har avverkat några spelkort vid det här laget. På kvällarna brukat det ofta vara en hel del folk här då denna lägenhet har blivit en samlingsplats på något vis. Det är trevligt! Onsdags kvällar är Newport kvällar! Newport är en bar i Fremantle där dem varje onsdag har studentkväll med billig öl och billigt vin. En öl kostar 2 dollar viket med dagens kurs är 10 kronor. Ett glas vin kostar det dubbla men det är ju fortfarande löjligt billigt!



Helgerna ser ju såklart lite annorlunda ut. Dem brukar inte innehålla minder plugg och mer shopping, turistande och fest! Men det är en annan historia i kanske ett annat blogginlägg. Den som lever får se...

Cheers

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej gullet! Vad kul att få höra lite om ditt dagliga liv down under. Roligt att du lägger upp så många bilder också, särskilt när jag får se att tofflorna du fick är med på några av dem, hihi ;) Fortsätt att ha det toppenbra! Kramar!!